niedziela, 9 lipca 2023

Zbierając doświadczenie...

 Hey!



    Minął pierwszy tydzień wakacji... czas ten postanowiłam spożytkować, realizując wakacyjną praktykę. Wraz z początkiem tygodnia udało się ustalić wszelkie szczegóły, by już kolejnego dnia móc zbierać praktyczne doświadczenie w jednej z wybranych placówek. Podczas studiów miałam okazję poznać specyfikę funkcjonowania GOPS-u, ŚDS-u, dwukrotnie DPS-u (w zależności od grupy osób, dla której był przeznaczony), obecnie miejscem odbywania praktyk jest WTZ. Praca z osobami z różnymi niepełnosprawnościami już od jakiegoś czasu stanowi obszar moich zainteresowań. Praktyki studenckie to idealna okazja, by poznać struktury placówek, w których istnieje ewentualność podjęcia pracy. Warsztat terapii zajęciowej ukierunkowany jest na pracę z osobami z niepełnosprawnościami w sześciu różnych pracowniach. Realizowane zajęcia, treningi, kształtowane umiejętności społeczne i zawodowe - to tylko fragment codzienności, którą mogę obserwować. Wiem, że praca z drugim człowiekiem, dostarcza wiele radości, wymaga indywidualnego podejścia, oraz elastyczności i kreatywności. Taka forma pracy, a ładniej to określając współpracy jest dla mnie o wiele ciekawszym podejściem, aniżeli funkcjonowanie zawodowe w ściśle sformalizowanych placówkach. Dlatego też podkreślając zalety praktyk jedną z nich - zapewne najważniejszą, jest możliwość zweryfikowania siebie, oczekiwań, barier i możliwości, dzięki którym możemy osiągnąć tak istotne dla nas zawodowe spełnienie. 










    Praktyka, o której tak dużo dzisiaj wspominam, jak szybko się rozpoczęła, tak szybko niebawem się zakończy. Kilkadziesiąt godzin zegarowych to niewiele, aczkolwiek pozwala na zebranie ogromu wiedzy i doświadczenia. Zrealizowanie praktyki wraz z rozpoczynającymi się wakacjami, pozwala mi tym samym na spokojnie rozpoczęcie pracy sezonowej. Taka forma spędzania wakacyjnego czasu wolnego bardzo mi odpowiada. Zresztą jest mi ona znana z lat poprzednich, kiedy to łączyłam zobowiązania studenckie z pracą. A więc, tak kształtują się moje najbliższe, wakacyjne plany. Mam nadzieję, że nie dojdzie w nich do większych zmian. Do dzisiejszego wpisu dołączam kilka ujęć wykonanych w ten wakacyjny weekend. Pogoda dopisuje, więc nie pozostaje nic innego jak z niej korzystać. Życząc miłego wieczoru, żegnam się z Wami i zapraszam na nowy post. Pa! Pa!

5 komentarzy:

  1. świetnie wyglądasz w czapce, życzę aby plany się nie pokrzyżowały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że praca z osobami, które mają jakieś niepełnosprawności stanowi obszar Twoich zainteresowań. Jeżeli posiada się taką możliwość to warto jest robić to co się lubi :) Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Podejmujesz się trudnej,ale bardzo potrzebnej pracy. Mocno trzymam kciuki, aby dostarczała Tobie dużo satysfakcji i wszystko ułożyło się po Twojej myśli. p.s super czapka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Your your long hair and perfectly applied lipstick look beautiful
    You look fabulous wearing that outfit featuring the dark blue top, silver necklace,
    and the "Enjoy The Moment - SMILE" hat!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz mobilizuje mnie do dalszego działania!
♥ ♥ DZIĘKUJE! ♥ ♥