niedziela, 20 marca 2022

Na słodko...

Hey!


Niedzielny wieczór, czy to dobry czas, by zamieścić cukierniczy wpis? I tak i nie, warto aby każdy z Was odpowiedział sobie na pytanie na ile jest w stanie oprzeć się pokusie ewentualnego, wieczornego uzupełnienia cukrów w organizmie. Śmiem sądzić, że już na domowe wypieki o tej porze się nie porwiecie, ale jutro... z rana, kto wie :D Ja osobiście uwielbiam poddawać się pasji wypieków tuż z rana, kiedy pokłady energii są jeszcze na tyle wystarczające, by (odpukać w niemalowane) zdzierżyć możliwe cukiernicze niepowodzenia, bo i takie się oczywiście przytrafiają. Niemniej jednak muffinki, babeczki, jak zwał tak zwał, są bardzo prostą przekąską. Na tyle prostą do zrobienia, by powiedzieć, że zawsze się udaje. Dobrze, nie przedłużając łapcie przepis i sposób wykonania. 



 

Przygotowanie babeczek zajmuje niecałe pół godziny, z czego połowę przeznaczamy na czas pieczenia. 

SKŁADNIKI:
- 2 jajka
- 30-50 g cukru (w zależności od naszych preferencji, im więcej tym babeczki są słodsze)
- 1 opakowanie cukru waniliowy
- 1/2 szklanki oleju
- 1 opakowanie serka homogenizowanego (150 g; u mnie: o smaku waniliowym)
- 1 szklanka mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki cynamonu (choć i bez niego babeczki mają cynamonowy posmak)


PRZYGOTOWANIE:
- Za pomocą blendera łączymy składniki: jajka, cukier, cukier waniliowy, olej, aż do czasu uzyskania jednolitej masy.
- Do masy dodajemy serek. Chwilę później dodajemy przesianą mąkę.
- Odkładamy blender i delikatnie za pomocą szpatułki łączymy masę z proszkiem do pieczenia. 
- Foremki do babeczek za pomocą pędzelka smarujemy odrobiną oleju.
- Nakładamy ciasto do 2/3 wysokości foremek. 
- Pieczemy muffinki przez 15 minut, w temperaturze 180 stopni, grzałka góra-dół.
- Po upieczeniu wyjmujemy z foremek, posypujemy cukrem pudrem, bądź dekorujemy innymi dodatkami. 

Swoje babeczki udekorowałam na bogato. Wzięłam wszystko to co miałam w swoich zapasach, by słodki wypiek prezentował się kolorowo i efektownie. Jedna z partii babeczek oblana jest mleczną czekoladą i posypana wiórkami kokosowymi. Z powyższego przepisu wychodzi około 12 babeczek. 





Koniecznie dajcie znać, czy skorzystacie/ skorzystaliście z przepisu. Ja ze swojej strony dodam jeszcze, że jest to przepis idealny dla osób, które nie mają czasu na zbyt długie przesiadywanie w kuchni, a chcą smacznie urozmaicić swój codzienny jadłospis. 
Obecnie bardzo sobie cenię takie wypieki, zważywszy na ograniczoną ilość czasu ze względu na stacjonarny powrót na studia. Wszelkiego rodzaju muffinki, chlebki bananowe i inne zwarte słodkie wypieki idealnie się sprawdzają w podróży, czy jako przekąska pomiędzy zajęciami. Za to właśnie je lubię.

No dobrze, po tylu superlatywach skierowanych w stronę wypieków, zmykam przygotować się do jutrzejszego dnia. 

18 komentarzy:

  1. Lubię szybkie i proste przepisy. ;)

    Kolorowe babeczki w sam raz na wiosnę. <3

    Życzę Ci udanego tygodnia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Babeczki zawsze dobre. Jak mam ochotę na cos domowego i smaczego to zwykle są to właśnie muffiny. Co prawda mam nieco inny przepis ale myślę, że w wolnej chwili i Twój wypróbuję <3.
    Pięknie i apetycznie udekorowałaś ^-^.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odrobina słodyczy na weekend jak najbardziej mile widziana - apetycznie wyglądają :)
    Zamieszać upiec to jest to - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Muffinki są zawsze świetnym wyborem :D Najczęściej robię, kiedy mani mi się coś słodkiego, ale nie mam składników na coś konkretnego albo nie mam czasu, aby się babrać w kuchni :) Twoje wyglądają smakowicie, ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pycha, do kawki idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki przepis, zawsze można wykorzystać w kolejny weekend ;)
    Pysznie wyglądają te babeczki ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę zrobić:) ale będę jeść xd

    OdpowiedzUsuń
  9. Te babeczki wyglądają przecudownie ! Ja jestem wielką fanką. Ale przyznaje się że często zamiast sama je robić sięgam po te z pudełka :/ Jednak nie ma to jak prawdziwe domowe wypieki. U nas najczęsciej ja albo mama wszelkie wypieki robimy w sobotę wieczorem by było na niedzielę :)

    zpsemjestlepiej.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają bardzo smakowicie :) Ja najbardziej lubię piec i gotować w środku nocy, kiedy nikt się nie pałęta po domu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Wypróbuję przepis 👍 tylko ja idę na łatwiznę i piekę je w papilotkach

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam babeczki, więc muszę koniecznie spróbować tego przepisu!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne babeczki. Uwielbiam takie proste przepisy! :) Słodkości idealne do herbatki:)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię piec muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam serdecznie ♡
    Jakie kolorowe pyszności! Przyznam Ci się kochana, że uwielbiam babeczki :) Ostatnio sama robiłam takie tęczowe wypieki ^^ W ogóle bardzo lubię piec i gotować :) Wspaniały przepis! Poproszę więcej kulinarnych postów! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam muffinki. Muszą sobie kupić nową blaszkę do ich pieczenia. Twoje babeczki wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz mobilizuje mnie do dalszego działania!
♥ ♥ DZIĘKUJE! ♥ ♥