poniedziałek, 17 lutego 2020

Kraina miodem płynąca...

Hey!


CZY SĄ TU JACYŚ FANI SŁODKOŚCI?

W dzisiejszym poście chciałabym zaprezentować 5 jakże uroczych słoiczków. Ich uroda objawia się nie tylko piękną prezencją szat graficznych, ale także ZAWARTOŚCIĄ. Naturalne miodki polecone przez samą Magdę Gessler - to musi smakować. Znana twarz o niesamowitym wyczuciu i niepowtarzalnym smaku polecająca takowe miodki zapewnia klientów o genialnej jakości. 

I pomyśleć, że kiedyś nie byłam fanką miodów...
Jedyną formą, kiedy zgadzałam się na ich obecność były domowe wypieki. Miodowiec mamy - ahhh, jak tu nie skosztować choć kawałeczka? No cóż na jednym kawałeczku nigdy się nie kończyło, bo jak tu było odmówić kiedy "spoglądały" na Ciebie takie pyszności! Obecność miodu? Ależ oczywiście, im więcej tym lepiej. Wyborność smaku była warta każdym grzeszkom. Choć wspominam o słodkościach warto zaznaczyć, że miód może stanowić rewelacyjną bazę wytrawnych potraw. W Internecie króluje ogrom przepisów, wystarczy się tylko zainspirować.

Miód spożywany w czystej postaci, był dla mnie nie do zaakceptowania. Chodź niekiedy byłam na niego skazana. Mam tu na myśli przeziębienie i bolące, podrażnione gardło. Spożycie choćby łyżeczki pomagało jak ręką odjął. Od dawna preferuje tylko i wyłącznie naturalne sposoby leczenia.

A więc jak kształtowało się moje późniejsze zamiłowanie do miodów?
Po prostu przychylniej na nie spojrzałam. Nie raz człowiek miał typową "zachciankę" na słodkie. Czekolada i batoniki - staram się zniwelować ich ilość do minimum, poszukując zdrowszych i odpowiedniejszych zwolenników. 
W ostatnich dniach września (dzień przed studencką przeprowadzką) uczciłam swoje wakacje obecnością na wydarzeniu tzw. Jarmarku Pszczelarskim organizowanym w moim regionie. Lubelszczyzna, Podlasie to idealne zakątki naszego kraju do promocji pszczelarskich wyrobów. Mniejsze zurbanizowanie, obecność natury - prawdziwy raj dla latających przyjaciół. 




Złota Kraina 

ZŁOTA KRAINA

Firma Złota Kraina rozpoczyna w Polsce rozwój dystrybucji miodów pod marką własną
Słodycz Natury. Ściśle współpracuje z jedną z największych niemieckich firm
specjalizującej się w przetwarzaniu i rozlewie najwyższej jakości miodów pochodzących z wielu zakątków Europy oraz Ameryki Południowej i Środkowej. Najwyższa jakość oferowanych miodów potwierdzona jest certyfikatami jakości Unii Europejskiej IFS FOOD oraz BIO-EKO. Każda produkcja sprawdzana jest laboratoryjnie co pozwala utrzymać najwyższą jakość produktów.

Zadowolenie Klientów jest sprawą najważniejszą, dlatego też firma dokłada wszelkich starań, aby zamówienia były realizowane błyskawicznie, a oferowany towar był najwyższej jakości. Dzięki zaangażowaniu fachowców, którzy chętnie udzielają porad, zakupy w sklepie internetowym stają się czystą przyjemnością.




🐝🐝🐝


Miód BIO kwiatowy z Półwyspu Yucatan (KLIK)





Ekologiczny miód wielokwiatowy Jukatan.
Miód zbierany z kwiatów rosnących na Półwyspie Jukatan w Meksyku stąd nazwa miodu Jukatan.
Warto spożywać go w stanach przemęczenia i braku energii. Wspomaga leczenie chorób serca pomaga w problemach z wątrobą. Pomaga poprawić funkcjonowanie układu pokarmowego. Posiada sporą dawkę krzemu. Wpływa na piękny wygląd skóry, paznokci i włosów. Jak każdy miód wspomaga leczenie przeziębień i infekcjach dróg oddechowych.





🐝🐝🐝

Miód pomarańczowy (KLIK)



Delikatny smak z lekko cytrusową nutą. Ze względu na łagodny aromat polecany jest jako słodki dodatek do deserów, jogurtów i napojów.
Ma silne właściwości oczyszczające i uspokajające. Łagodzi roztrój żołądka wywołany przez stres.





🐝🐝🐝

Miód z dzikiej lawendy (KLIK)




Powstaje z pyłku zbieranego przez pszczoły z kwiatów lawendy. Intensywny zapach, lekko korzenny o nieco gorzkim smaku.

Dzięki dużej ilości olejków eterycznych posiada właściwości regenerujące, antyseptyczne i odprężające.






🐝🐝🐝

Miód słonecznikowy (KLIK)



Łagodny kremowy miód o lekko owocowym i słodkim smaku. 
Pomaga przy leczeniu dolnych i górnych dróg oddechowych. Wpływa korzystnie na żołądek i na stan jelit.
Jest doskonałym dodatkiem do deserów





🐝🐝🐝

Miód kolendrowy (KLIK)



Wyrazisty, aromatyczny smak o lekko ziołowym zapachu.
Zawiera witaminę A,E,PP żelazo i mangan. Zalecany przy problemach z układem pokarmowym i do stosowania na zewnętrzne rany, który przyspiesza gojenie. Doskonale sprawdza się podczas przeziębienia i grypy, wykazuje właściwości wykrztuśne.





Co mogę powiedzieć o miodkach marki Złota Kraina? 
Pomimo, że ich formuła bazuje na nadrzędnym składniku - naturalnym miodzie, każdy słoiczek wyróżnia inna kompozycja zapachowa i nuta smakowa. Nektar z kwiatów bio, kolendry, słonecznika, pomarańczy i dzikiej lawendy powodują oryginalność i różnorodność uwodząc nasze zmysły i doznania smakowe.
Z wymienionych wersji największe nadzieje pokładałam do miodu słonecznikowego. Słonecznik to nie tylko piękna roślina, ale i smaczny plon. Nie raz podjadam jego nasiona, a w ostatnim czasie bardzo często sięgam po nie dodając je do różnych potraw i deserów. Moje oczekiwania zostały w pełni zaspokojone; miód ma kremową konsystencje, nie jest zbyt słodki - można by nawet rzec, że posiada najmniej słodyczy spośród 5 debiutantów, co nie umniejsza jego łagodnych walorów smakowych. Z chęcią po niego sięgam, kiedy chce zakosztować czegoś słodkiego, w umiarkowanym tego słowa znaczeniu. 

Największą wyrazistością zapachu cechuje się miód kolendrowy i z dzikiej lawendy. Przy czym ten pierwszy posiada zapach, który mogłabym porównać do "ziołowego", natomiast dzika lawenda to połączenie ostro-słodkie. Przenikliwość nut zachęca do skosztowania miodków by zweryfikować czy zostało to odwzorowane w smaku. Ich wyborność definiuje się przede wszystkim nasyceniem słodyczy, mocnym i charakterystycznym smakiem. Myślę, że każdy byłby w stanie wyodrębnić poszczególny smak na tle pozostałych. 

Miodek z kwiatów Bio otrzymałam w zupełności skrystalizowany. To pełna gwarancja i dowód, że produkt jest w pełni naturalny. 
Miód w formie stałej nie stanowi dla mnie żadnego problemu, po prostu nie jestem w stanie nabrać go na łyżeczkę. 
W trakcie testów znalazłam sposób na przywrócenie płynnej konsystencji umieszczając konkretną ilość miodku na gorącym pieczywie - jak widzicie dla chcącego nic trudnego by zorganizować sobie wymarzony posiłek. Miodek posiada delikatny, zmysłowy zapach kwiatów. Bardzo przyjemny; czasami otwieram tylko i wyłącznie po to by go poniuchać. 
Idealny dla wielbicieli/ koneserów delikatnych miodów pod względem walorów smakowych.

Miodek pomarańczowy zapachem zbliżony jest do miodu lipowego. Pod względem barwy - ciemno, brunatno nasycony. Wyczuwalna nuta pomarańczy czyni miodek unikatowym, to samo można powiedzieć odnośnie jego smaku. W kilku słowach - delikatno, intensywno, słodki. Nie potrzeba wielu określeń - prostota słów sugeruje wszystko! 

Jak przechowywać miodki?
Warto wiedzieć, że miód stopniowo się starzeje zatracając swoje wartości biochemiczne. Miód posiada naprawdę długi termin przydatności. Jeśli jest odpowiednio przechowywany, jego trwałość może być niemal nieskończenie długa. Jednak aby utrzymał on swoje właściwości, należy go przechowywać w specjalnych warunkach. Bardzo ważne jest, aby trzymać go w zacienionym miejscu - szafce/ lodówce i starać się, by nie był on narażony na promienie słoneczne. Ważny jest także pojemnik w jakim jest przechowywany. Szczelny słoik to najlepsze rozwiązanie. Plastik, metal w kontakcie z miodem mogą wpłynąć na proces utlenienia miodu. Temperatura jest tutaj bardzo istotnym czynnikiem. Dobrze, gdyby w miejscu, w którym miód jest przechowywany, wynosiła ona od 8 do 10 stopni Celsjusza. Kiedy sięga ok. 17-18 stopni, miód zaczyna przemieniać się w krupiec. Z kolei temperatura wynosząca mniej niż 0 stopni Celsjusza ogranicza krystalizację, a także zatrzymuje procesy chemiczne. Podgrzany powyżej 40 st. C traci swoje lecznicze właściwości - dlatego najzdrowszy jest jedzony na surowo, po prostu łyżeczką albo rozpuszczony, ale w chłodnym płynie. Bardzo wartościowym napojem jest woda z miodem i cytryną. 



KILKA CIEKAWOSTEK


🐝 Na świecie istnieje około 20 000 gatunków pszczół. 
🐝 Pszczoły miodne żyją w rojach - jeden rój gromadzi od 20 do nawet 100 tysięcy pszczół. Jest wśród nich jedna króla, setki trutni i tysiące robotnic.
🐝 Podczas lotu pszczoła wykonuje 350-435 ruchów skrzydłami na sekundę, czyli 11 400 razy na minutę. 
🐝 Przeciętny zasięg lotu pszczół wynosi 3 km, a maksymalny może wynieść nawet 10 km i więcej. 
🐝 Przeciętna szybkość pszczoły to tylko 24 km na godzinę. 
🐝 Pszczoły muszą odwiedzić około 4 milionów kwiatków, aby zebrać nektar na 1 kg miodu - dlatego tak ważne jest poszanowanie i docenienie pracy pszczół. 
🐝 Podczas jednego "kursu" po nektar pszczoła odwiedza 50-100 kwiatów - stwórzmy warunki by pszczoły miały z czego tworzyć miód. 
🐝 Pszczoły wytwarzają miód w ten sam sposób od 150 milionów lat. 
🐝 Pszczoła robotnica może wyprodukować w swoim życiu miód w ilości 1/12 łyżeczki od herbaty. Ich czas życia wynosi od 4 do 24 tygodni.
🐝 Trutnie żyją 4-5 tygodni.
🐝 Pszczoła lotna wylatuje 7-15 razy dziennie. Czas trwania lotu to ok. 25-45 min. 
🐝 Królowe pszczoły mogą żyć do 5 lat, składają około 3 000 jaj dziennie. 
🐝 Pszczoła posiada "zegar czasowy", który mówi jej o jakiej porze dana roślina "mioduje"  - to wymusiło wprowadzenie zakazów stosowania oprysków o określonych porach dnia. Chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć jak ważne jest ich przestrzeganie. 
🐝 Najmniejsze pszczoły miodne to pszczoły karłowate (wschodnioazjatyckie), mają do 0,2 mm. Największe pszczoły to Megachile Pluto, które rosną do 40 mm.
🐝 Żeby wyprodukować do 0,3 kg miodu, pszczoły muszą przelecieć 88 500 km i usiąść na 2 mln kwiatów - to niewiele więcej ile wynosi gramatura każdego z zaprezentowanych słoiczków (275 ml)

Wymienione ciekawostki to tylko namiastka z życia pszczół. Zachęcam do zapoznania się z innymi; nie będę ukrywać temat rzeka - potrafi zainteresować.




Tworząc zdjęcia do dzisiejszego posta nie omieszkałam popróbować otrzymanych miodków. Forma podania? Jedna z najprostszych by nie umknął wyjątkowy smak miodku. Na pełnoziarnistym miodowym chlebku, przypadek? To musiało być pisane z góry :D
Oczywiście jak to na smakosza przystało tuż po otrzymaniu paczuszki otworzyłam wszystkie miodki. Jednak nie wyobrażałam sobie publikacji posta bez ponownego spróbunku. No cóż należało na nowo zweryfikować swoje spostrzeżenia. 5 miodków - 5 zupełnie innych kompozycji rozbudzających i zaspokajających pragnienie kubków smakowych.

Nie będę ukrywać troszkę się zasłodziłam;  moja rada - z takimi testami trzeba uważać :D


Marka posiada 8 gatunków miodów, zestaw prezentowy (składający się z 3 miodów o gramaturze 50 ml) - idealny na prezent i syrop z agawy. To od Was zależy po jaką kompozycję sięgnięcie, ze swojej strony szczerze polecam!

ZŁOTA KRAINA - KLIK

FACEBOOK - Złota Kraina

INSTAGRAM - zlota.kraina



Dla czytelników bloga marka wystosowała specjalną, 10% zniżkę na zakup wymarzonego miodu. Kupon rabatowy - ECH10


Dobrze kochani zmykam przejrzeć nowości na Waszych blogach! Pa! Pa!




1. Poszukujecie odpowiedników tradycyjnych słodkości? Czy miód króluje w Waszym jadłospisie? W jakiej formie, jako dodatek, a może baza przyrządzanych potraw/ deserów?
2. Jaka kompozycja zainteresowała Was najbardziej?
3. Miód konwencjonalny czy ekologiczny? Zwracacie uwagę na tę kwestię podczas zakupu?


26 komentarzy:

  1. Uwielbiam miody, chętnie przetestowałabym każdy z nich, Ciekawi mnie kolendrowy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na taką pogodę herbata z miodem i cytryną to świetna opcja ! Kiedyś miód w bardziej stałej konsystencji jadłam sam bez niczego :p
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam herbatę z miodem i kawę również słodzę miodkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie miód się sprawdza ,ale tylko jako dodatek do wszelkich słodyczy 😉😁
    Nigdy nie jadłam go "solo" i raczej sie nie skuszę
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dodaje miodek jako słodzik haha :D
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ja bardzo lubię herbatę z miodem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak za słodkościami nie przepadam, tak miody uwielbiam.������

    OdpowiedzUsuń
  8. Szczerze, nie wiedzialam, ze sa miody o roznych smakach/dodatkach o.O myslalam, ze sa tylko takie zwykle, moglabym sprobowac niektorych z powyzszych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam miód szczególnie z mlekiem mniam! Nie wiem jaki jest dla mnie lepszy, oba chyba lubię 🤔♥️

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ważne jaki ja zawsze miód dodaje zamiast cukru ... ale w sumie pszczoły karmione są cukrem.. więc w sum,ie nie wiem ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadlabym je wszystkie! Jestem fanką miodów.

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam miody! zawsze zaopatrzam się w kilka słoików na zimę (właśnie otworzyłam ostatni :P chyba muszę dokupić ;)) teraz czaję się na miód kremowany z malinami. to musi być pyyyyszne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne opakowania! Ja za miodami nie przepadam:)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja czasami słodzę miodem herbatę, ale miodu pomarańczowego i z dzikiej lawendy nigdy nie próbowałam. Z pewnością są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie przepadam za miodem, ale mój Tato jak prawdziwy Kubuś Puchatek uwielbia miodek. :D
    Przesyłam Ci słoneczne pozdrowienia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jakże duża wiedza na temat miodów. Nie słyszałam o miodzie kolendrowym
    albo z dzikiej lawendy.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  17. O, mniam! Uwielbiam miody. Już czuję, że te by mi posmakowały, ze względu na wysoką jakość, o której piszesz. Muszę zajrzeć do asortymentu firmy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Amazing! Really love natural honey. The taste is so great!

    www.fashionradi.com

    OdpowiedzUsuń
  19. mmm wyglądają przepysznie :) jestem ciekawa ich smaku.
    stay-possitive.blogspot.com
    Próbuję swoich sił na yt, będzie mi miło jeśli zajrzysz i coś po sobie zostawisz
    https://youtu.be/k3yDlVK7H9k

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten lawendowy pewnie świetnie pasowałby do herbaty. Zaciekawiły mnie te smaki, chyba skorzystam z oferty

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam miód, każdy wariant z przedstawionych przez Ciebie wydaje się być mega! <3
    Skusiłaś mnie na zakup :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kocham miodek i...mój tata ma swoje ule. 😍 Bardzo fajny wpis, który jest mega szczegółowy plus informacje o pszczołach- sztosik. 💪

    OdpowiedzUsuń
  23. Miody zimą są u mnie na porządku dziennym. Uwielbiam takie z dodatkami smakowymi - np z cynamonem <3 ALe nie miałam pojęcia, że MG też ma swoje produkty :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja uwielbiam miód. Zwłaszcza taki prosto od pszczół!

    Pozdrawiam

    http://www.mateuszmagiera.pl/aliexpress/paczki-z-ali-6-etui-mofi/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz mobilizuje mnie do dalszego działania!
♥ ♥ DZIĘKUJE! ♥ ♥