czwartek, 26 kwietnia 2018

Ruble i kopiejki wydane na...

Hey!


Czwartkowy, późny wieczór to idealny czas na stworzenie kolejnej notki. Zważywszy na fakt, że przed chwilą ucięłam sobie krótką drzemkę, mogę Was zapewnić, że na pewno nie zasnę przed obecnie prawie pustą kartą bloggera. Ponoć wieczór to doskonała pora na twórczość, w tym też tą blogerską. A więc, nie przedłużając, zapraszam na krótką wzmiankę "co u mnie" z powolnym przejściem do meritum dzisiejszej notki.


W przeddzień weekendu, tuż po powrocie z konkursu, całe wolne przesiedziałam w książkach.
 Prawdę mówiąc o odpoczynku w tym tygodniu mogłam tylko pomarzyć. Gdyby dzień był dłuższy o zaledwie godzinkę w porywach do dwóch na pewno należycie wykorzystałabym poświęcony czas. Zapewne domyślacie się na co... tak na chwilę refleksji. 


Wczoraj w mojej szkole zorganizowane były da przyszłych uczniów "dni otwarte". Byłam odpowiedzialna za kącik językowy - dokładnie język angielski. Każdy z gimnazjalistów mógł rozwiązać wybrany test w zamian za certyfikat. Jest to papierek, z którym przychodząc we wrześniu od razu na wejście ma się zagwarantowaną 5 z danego przedmiotu. Oczywiście podczas rozwiązywania testów przez naszych gości skupiłam się także na jak najlepszej promocji naszej szkoły. Dwa lata temu uczestnicząc w takich dniach otwartych najzwyczajniej w świecie wstydziłam się podejść do zorganizowanych przedmiotowych kącików, a to był błąd... Wyciągając wnioski oparte na własnych doświadczeniach zachęcałam nieco młodszą młodzież do skorzystania z tak wielkiego przywileju.


Jutro podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego dla klas trzecich przejmuje sztandar. Duże wyróżnienie, odpowiedzialność i powierzone zaufanie. Teraz jestem zobowiązana uczestniczyć w wszystkich uroczystościach powiązanych z moją szkołą. Można by rzec, że historia lubi się powtarzać, gdyż w podstawówce również dostąpiłam zaszczytu wstąpienia w poczet sztandarowy.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Poprzedni post dotyczący Białorusi cieszył się dużą liczbą wejść, jednakże wydaje mi się, że tekst Was troszkę przytłoczył i niechętnie chcieliście się podzielić ze mną swoimi spostrzeżeniami. Jestem bardzo ciekawa, co powiecie widząc "kilka" Białoruskich łakoci - z wielkim przymrużeniem na słowo "kilka" ♥


Tak jak wspominałam w poprzedniej notce słodycze po naszej wschodniej granicy są o wiele tańsze. Za 1-2 ruble (w przeliczeniu na walutę obowiązującą w naszym kraju 2-4 zł) możemy kupić paczkę cukierków, nie wspominając o czekoladach bądź batonikach. Wyjeżdżając na wycieczkę wiedziałam, że w tej kwestii nie zawiodę i na pewno coś przywiozę. Jak to na mnie przystało zrobiłam zakupy z rozmachem, by na długo nie zapomnieć o przeżytej podróży. W końcu trzeba było na coś wydać wymienione ruble i kopiejki :D


Rodzice Aliny podczas ostatniego dnia pobytu wręczyli mi podarek dla rodziców - popularne Białoruskie praliny. Był to z ich strony bardzo miły gest! ♥ 
Nabierając delikatnego dystansu do wycieczki z perspektywy czasu mogę stwierdzić, że Białorusini są bardzo gościnnymi, przyjaznymi ludźmi. O ile będziemy w stanie się z nimi dogadać, podróż w tamtym kierunku nie sprawi nam żadnego dyskomfortu. 


To jak, chce ktoś skosztować Białoruskich łakoci?














Zawsze z nowo poznanych miejsc staram się przywieźć większe bądź mniejsze pamiątki. Tym razem  skromnie, gdyż w moje łapki wpadł zaledwie brelok, cudowna i przede wszystkim oryginalna gumka do włosów, a także kolczyki ♥
 


Dzisiejszym postem chciałabym zakończyć zagraniczną serię. Myślę, że kilka notek tematycznych pozwoliło mi rzetelnie zobrazować życie po wschodniej stronie przenosząc Was nieco do jakże urokliwego Brześcia  ♥




Dobrze kochani zmykam należycie się wyspać! Pa! Pa!



1. Jak samopoczucie i nastroje przed zbliżającą się majówką?
2. A Wy mieliście okazję spróbować zagranicznych smakołyków?
 


31 komentarzy:

  1. Sama chętnie bym spróbowała :D a majówka raczej z książkami bo niedługo maturka :P
    Zapraszam do mnie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam :) Ja jak jadę na wycieczki to zawsze przywożę słodycze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale się zrobiło słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile słodyczy! Aż mi ślinka cieknie!!

    https://luxwell99.blogspot.com/2018/04/cudenka-czyli-co-przyszo-mi-ze-sklepu.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile słodkosci! No to teraz masz zapasy na najbliższy rok haha :D Z zagranicznych słodyczy, to tylko próbowałam tych z USA i Anglii ;)

    https://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie również ten tydzień w szkole był bardzo ciężki. Nie jadłam, a strasznie kusisz haha :)

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Super ze mogłaś spróbować tyle słodyczy :D a co do majówki to jeszcze studia mam w ten weekend ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile słodyczy, wow! I tak tanio! Białoruskich nie próbowałam ale różnych zagranicznych tak. Co prawda nie jestem wielką fanką słodkości, jednak kiedy jestem w obcym kraju to z ciekawości próbuję :) Fajne smakołyki przywiozłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dużo słodyczy! :D
    Ja też w podstawówce miałam okazję być w poczcie sztandarowym. Fajne przeżycie. :)
    Pozdrawiam i życzę Ci udanego długiego weekendu! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Same dobroci, aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż się głodna zrobiłam! Ale super że jesteś w poczcie, ja niestety byłam za wysoka i niestety nie chodziłam ze sztandarem.Nastrój przed majówką w sumie całkiem okay, cieszę się na wolne! Akurat ja miałam okazję próbować zagranicznych słodyczy z Egiptu, Turcji, Meksyku, Litwy i Teneryfy.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wpis! Ja też zawsze staram się przywieźć jaką pamiątkę z miejsc, w których przebywam. Dobrej majówki!
    Pozdrawiam serdecznie <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna sprawa z takimi sprawdzianikami na dniach otwartych ! Ja w tym roku byłam odpowiedzialna za pokazy taneczne w moim liceum ;) Ile słodyczy o jeju! Wyglądają na mega smaczne! Muszę kiedyś się wybrać na Białoruś chociażby po same cukierki <3

    around-nadien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pyszności, z chęcią bym spróbowała :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  15. Super takie słodkości, jednak nie dla mnie! Ograniczam takie dobroci :)
    Pozdrawiam Eva

    OdpowiedzUsuń
  16. nie próbowałam nigdy białoruskich słodyczy

    OdpowiedzUsuń
  17. Czekolada Nestle? Jezuuuu! Ale mi narobiłaś smaka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja się niedługo wybieram do Lwowa i też wrócę z workiem cukierków :D

    Pozdrawiam - http://izabiela.pl/

    OdpowiedzUsuń
  19. o mniam tyle pyszności :) nigdy nie jadłam białoruskich słodyczy :) wyglądają obłędnie :)

    mojaszafamodnaszafa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Mhmm, bardzo chętnie spróbowałabym Białoruskich przekąsek! Jak na razie jadłam Czeskie, Łotewskie, Francuskie i Amerykańskie. No i oczywiście Polskie :D
    Zapraszam! www.zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo podobał mi się ten Twój zagraniczny cykl - zwłaszcza że w tych rejonach nigdy nie byłam...
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Tak! Wieczory to pora idealna na tworzenie tekstów na bloga. Choć osobiście preferuje też cichą noc :) Reprezentowanie szkoły na dniach otwartych to w sumie troszkę odpowiedzialna rola, no bo trzeba kogoś zachęcić do szkoły :D ale dla kogoś kto obrał sobie już cel w życiu wybór liceum nie jest problemem. Jestem bardzo ciekawy tych słodyczy :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Słodycze wyglądają smakowicie :) Z zagranicznych próbowałam tylko niemieckich, brazylijskich, ukraińskich, bułgarskich i amerykańskich.
    Pozdrawiam ciepło :)
    My blog
    Instagram

    OdpowiedzUsuń
  24. Kuszą te słodycze ! :D Jeszcze nie jadłam Białoruskich łakoci :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie miałam jeszcze okazji spróbować białoruskich słodyczy. Pozdrawiam jusinx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow, super! Sama obecnie stawiam raczej na azjatyckie słodycze, ale zawsze warto coś odmienić, więc jeśli będę miała okazję, z chęcią sięgnę też po te białoruskie! Pozdrawiam :0

    OdpowiedzUsuń
  27. Moje posty zawsze powstają w nocy! Wtedy jakoś najbardziej mi sie chce :) Super sprawa z tym certyfikatem i dobrą oceną na start. Chyba zaproponuję to też u nas w szkole! Uwielbiam testować zagraniczne słodycze i z każdego wyjazdu coś przywożę. Białoruskich jeszcze nie próbowałam, ale jeśli kiedyś odwiedzę ten kraj to na pewno się to zmieni :D Jeśli chodzi o majówkę to u mnie niestety słabo. Spędzam ją sama i to w domu :/

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz mobilizuje mnie do dalszego działania!
♥ ♥ DZIĘKUJE! ♥ ♥