niedziela, 4 sierpnia 2019

Kulinarne eksperymenty...

Hey!


Rozpoczynając dzisiejszą notkę długo zastanawiałam się jaką tematykę poruszyć. Zdecydowałam, że luźniejszy kulinarny post będzie idealnym rozwiązaniem w pierwszy weekendowy dzień. Zresztą takie notki są u mnie rzadkością, którą pragnę natychmiastowo zmienić. 
Rozpoczynając najdłuższe wakacje swojego życia nie dzieliłam się z Wami moją listą planów/ celów. Zachowując je tylko i wyłącznie dla siebie, mogę zdradzić, iż jeden z punktów dotyczył rozwijania kulinarnych umiejętności. Takim oto sposobem prężnie pogłębiam swoją wiedzę w tym zakresie, a także poszukuję inspiracji na różnych forach i grupach związanych z tematyką kulinarną. Śmiało mogę uznać, że desery wychodzą mi najlepiej i sam fakt ich przyrządzania, dekorowania sprawia największą frajdę. Choć staram się unikać wszelkich słodkości, uważam, iż te zrobione własnoręcznie mają 0 kalorii. Natura łasucha jest ode mnie zdecydowanie silniejsza. Ze swojej strony staram się zamienić typowe - słodkie składniki zdrowszymi odpowiednikami. Za sprawą kilku słodkich, zdrowych ulepszaczy dany deser nie traci swojego wyjątkowego smaku, co więcej może dostarczyć nam szereg właściwości odżywczych.
Sposób żywienia, a przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych wpłynęła nie tylko na utratę zbędnych kilogramów, ale także poprawę mojego samopoczucia i wyglądu cery. 
Odkąd zaprzestałam spożywania chipsów i ograniczyłam do minimum czekolady i fast-foody widzę ogromną przemianę zarówno psychiczną jak i tą fizyczną.
Wszystko ma swój początek, którego idea narodziła się w mojej głowie już dobre 3-4 lata temu. Takim oto sposobem bacznie w tym trwam i liczę, że pozostanie tak już na dobre. Swoją drogą człowiek może do pewnych rzeczy się przyzwyczaić i odzwyczaić, czego jestem najlepszym dowodem. Ćwiczenia, zdrowy styl - to norma, jak gdyby towarzysząca mi od zawsze. 

Sobotni poranek rozpoczęłam od lekkiego, ale bardzo pożywnego śniadanka, na moim stole zawitały - popularne twarogowe pancakes. Puszyste placuszki to jedna z kilku form odstępstw na jakie sobie pozwalam. Szybkie w przygotowaniu, niewiele składników, których nie powinno zabraknąć w żadnej kuchni - prosto i przyjemnie.




Twarogowe pancakes z wykorzystaniem produktów z internetowej strony - Natur planet - IMPORTER TWOJEGO PIĘKNA I ZDROWIA



✎ SKŁADNIKI:

✔ 250 g twarogu
✔ 3 jajka
✔ 1 łyżeczka cukru pudru/ ksylitolu
✔ 3 czubate łyżki mąki (w zdrowszej wersji zalecana - kokosowa/ ryżowa)
✔ garść żurawiny suszonej
✔ 2 łyżeczki nasion chia
✔ garść jagód goji


✎ PRZYGOTOWANIE (około 12 placuszków):

✔ do miseczki włożyć twaróg, dodać oddzielone żółtka, cukier i mąkę
✔ po dokładnym wymieszaniu i połączeniu się wszystkich składników możemy dodać zdrowe dodatki - żurawinę, nasiona chia, jagody goji
✔ pozostałe białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli
✔ pianę połączyć z masą twarogową
✔ przygotowaną masę smażyć na rozgrzanej patelni (bez tłuszczu) formując okrągłe placuszki
✔ smażyć partiami do zarumienienia około 3-2 minut z każdej strony

✔ placuszki można podać z ulubioną marmoladą, masłem orzechowym, syropem klonowym bądź miodem

!!!SMACZNEGO!!!



SUSZONE JAGODY GOJI (KLIK)



NASIONA CHIA (KLIK)



ŻURAWINA SUSZONA (KLIK)



Tradycyjne placuszki nabrały innego wymiaru w tak prosty, nieskomplikowany sposób. Jagody Goji, Nasiona Chia, Żurawina Suszona to nie tylko ładnie prezentująca się dekoracja i dodatek placuszków to źródło cennych właściwości odżywczych. Węglowodany, błonnik, białko i tłuszcze w tym tłuszcze nasycone stanowią źródło energii/ dziennego zapotrzebowania dla człowieka.

Wielkie słowa uznania dla producenta, który zamiast tradycyjnych, zagrażających środowisku naturalnemu opakowań zastąpił je torebką papierową z wkładem poliestrowym ze struną. Jestem wielką zwolenniczką takich rozwiązań; uważam, że inni powinni brać przykład. 
Poliestrowa struna pozwala na szczelne zamknięcie torebki chroniąc jednocześnie zawartość przed rozsypaniem. Takim sposobem mogę bezpiecznie przechowywać moje skarby natury na późniejsze wypieki i desery.

Choć osobiście wspominam o słodkim wykorzystaniu otrzymanych produktów warto zaznaczyć iż ich przeznaczenie jest o wiele, wiele bogatsze. Żurawina - to idealne dopełnienie dań mięsnych, sałatek, sosów, musli, a także zwykłej przekąski; Nasiona Goji - do zup warzywnych i ryżu; a Nasiona Chia - w każdym daniu znajdą swoje miejsce.
Wszystko zależy od naszej inwencji twórczej i podejścia do kulinarnej "polityki"
Kuchnia to nie tylko skrzętnie odwzorowane przepisy i receptury to także nasza pomysłowość i koncepcja, która może odmienić nawet najprostsze i najzwyczajniejsze dania.




ZAPRASZAM - NATURPLANET.PL



Tymczasem kochani zmykam przejrzeć nowości na Waszych blogach. Życzę miłego, sierpniowego tygodnia. Pa! Pa!




1. Plany na kolejną część wakacji?
2. Co sądzicie o takich zdrowych dodatkach?
3. Kojarzycie produkty oferowane przez Naturplanet.pl - Importera Twojego Piękna i Zdrowia?



24 komentarze:

  1. Nie kojarzę tych produktów, ale bardzo smakowicie to wygląda. Uwielbiam jeść takie potrawy :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    https://w-pogoni-za-idealem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smacznie chyba muszę sobie zrobić takie! 💕
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię rzeczy z Natur Planet. Warto dodawać wiele takich zdrowych dodatków, zawsze przemycamy troszkę błonnika do naszej diety, nie wspominając już o witaminach :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę zapisać i wypróbować ten przepis. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pysznie wyglądają!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis :) Ja od roku jestem na diecie niskosalicylanowej, w której unikam wszystkich przetworzonych rzeczy i też zauważyłam pozytywne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają smakowicie :) ja, tak jak Ty nie jem chipsów a słodycze jadam tylko w formie domowych ciastek i wypieków bo... te domowe nie tuczą xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda to wszystko mega apetycznie <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa,jak te cudenka smakują ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  11. Placuszki wyglądają świetnie! Też kupuję takie produkty w większych opakowaniach.
    Też zastanawiałam się nad wzbogaceniem swojego bloga o przepisy, ale póki co kolekcjonuję je i w przyszłości przyjdę z nowym projektem ;)
    Kisses ❤️
    Mona Bednarska

    OdpowiedzUsuń
  12. Już wiem co jutro wpadnie u mnie na śniadanko :D
    Pozdrawiam :*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Patrząc na zdjęcia zrobiłam się głodna, nie wspominając że prezes chwilą jadłam obiad. Co do Twoich pytań, teraz mam zamiar spotykać się ze znajomymi, oglądać seriale i spać do późna. A zdrowe dodatki są super, jednak produktôw tej firmy nie kojarzę.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jejciu kocham pancake’i, a jeszcze to dodatki! Bajka <3 Pozdrawiam
    nightmareskillme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. dawno nie jadłam takich placuszków.

    OdpowiedzUsuń
  16. no pysznie wygląda! idealne na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam takie śniadania <3 choć ja smażę tradycyjne naleśniki i jem je z domowym dżemem, z wielką chęcią wypróbuję Twoje twarogowe pancakes'y :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super smacznie wyglądają. Gdybym tylko potrafiła gotować.. :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Kojarzę nazwę tej firmy, gdzieś już obiła mi się o uszy! Chyba jeszcze nigdy nie jadłam takich placuszków, co jedynie znaczy, że muszę spróbować. Pora zakasać rękawy i testować przepis! Wielkie dzięki za śniadaniową inspirację!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz mobilizuje mnie do dalszego działania!
♥ ♥ DZIĘKUJE! ♥ ♥